Wednesday 1 August 2012

Instagram.?


Assalamualaikum

Selamat berbuka puasa ye kepada semua umat Islam.Lagi berapa jam je lagi akan berbuka.

Aku tahu mesti korang semua ni pernah dengar pasal instagram kan? Sure punya pernah dengar.Tapi aku? Aku baru dengar pasal instagram ni.Rasanya 2 bulan yang lalu aku dengar pasal instagram.Masa aku tahu je pasal instagram ni, macam biasalah aku buat tak tahu je,Malas nak ambil tahu sangat.Sampai satu hari adik aku ni sibuklah dok bergambar sana sini.Pening aku tengok, dalam hati tu tertanya-tanya juga apa yang dia buat.Ada something new ke kan.Rupa-rupanya dia ambil gambar benda yang ada depan mata dia lepas tu dia edit semua gambar tu.Aku pun tiba-tiba rasa macam nak mem-busy-body-kan diri ni kat dia.Time tu aku duduk sebelah sambil tanya apa dia buat.Serius aku tak faham apa yang dia dok edit tu.Disebabkan rasa ingin tahu aku terus minta dia ajar.At that time baru aku sedar yang sebenarnya benda tu adalah instagram.,hehehe

So tadi masa tengah sedap-sedap buat hw addmath form 5 chapter 8 yang Probability Distribution tu, mata aku ni terpandangkan hp mak aku kat atas meja.Makin lama makin tertarik pula, sudahnya aku pinjam dari mak aku.Tangan ni rasa best pula dok ambil gambar.Gambar pertama yang aku ambil paper addmath ni ha.


Boleh nampakkan jawapan2 disitu. :D 

Tak cukup tu aku ambil gambar lain pula.

Ni gambar memang klasik.Aku ambil dari photo album mak aku.Time ni lunch sekali sambut birthday aku,masa bulan 5.Ok my mouth watering :) Chicken lasagna with chocolate cheese cake.Thanks mom belanja kek untuk birthday.Secret Recipe thank you.



Act ni bekas letak lilin.Aku main ambil je, saja nak main instagram.Biar aku promote, bekas ni you alls boleh dapatkan di Jusco dengan harga...sorry aku dah lupa harga dia.Lilin beli asing.


Gambar kunci ni pun aku ambil.Betapa seronoknya aku main instagram.sHahirah instead of sYahirah.Tapi tak apa,masih ada sebutan nama aku Syahirah :)

Okaylah, motif aku buat entry ni saja je suka-suka.Aku nak share tentang kemudahan instagram ni.Kat sini pun korang boleh edit gambar.Antara benda yang paling menarik ada pada instagram ni..you can see the world in square.I love the size of the photo.Also you can add borders,instagram has some really cool borders to incorporate into your shoots.Boleh dikatakan memang senang untuk kita edit gambar.The last one is capturing the beauty.Instagram is for anyone and everyone.In a day where we always carry the phones, there is nothing more lovely than having the ability to see and capture art wherever we go.Okay,Falling in love with instagram.

Till then,
see you soon
insyaAllah

by




2 comments: