Monday 6 August 2012

Toothache!!


Assalamualaikum

Adoiiiii! haa amek kau.Sakit gigi aku ni dah berbulan-bulan rasanya.*sambil menumbuk-numbuk bantal menahan sakit.Serius oh aku rasa nak cabut je gigi ni.Bukan satu yang sakit, tapi 3.Macam mana aku nak makan? Sedangkan minum air pun dah terasa pedih.Kiri kanan pula tu.Sakit oh.

Ok let me tell you something, aku ni jenis yang suka makan.Jadi big problem bila gigi aku dah mula sakit, and macam mana aku nak makan semua makanan tu, takkan kalau makan aku kena terus telan je benda tu tanpa kunyah bagi hancur.Setahu aku masa mula-mula aku pergi jumpa dentist nak cabut gigi pun, aku baru berusia 8 tahun.Wow, mudanya! Memang seram sejuk aku bila nampak je Doctor tu masuk sambil tersenyum memandang ke arahku.Makkk aii kecut perut dibuatnya.Aku masih mampu menahan airmata tatkala gigi comelku ditanggalkan dari mulutku.Dah hilang satu benda yang berharga dalam hidup aku ni.

Lepas cabut satu gigi, aku tak pernah pergi jumpa Dr dah kalau rasa gigi tu akan tertanggal.Sebab masa aku 10 tahun, gigi aku akan tanggal sendiri.Magic gitu..:D Tiba-tiba kenapa dan mengapa harus setelah aku berusia 17 tahun,I've got toothache, adakah aku harus pergi ke klinik gigi, perlukah aku cabut lagi 3 gigi ni.Atau biarkannya saja, tapi macam mana aku nak makan.Huaaaaaaa, aku rasa sedih sekali.


Aku rasa kartun ni masih mampu tahan rasa sakit.Yang aku ni habis semua bantal aku jadi mangsa.Ya Allah sakitnya..tak terkata.Aku rasa sakit dia tak sama macam time jari aku kena pisau sebab excited potong bawang.Sakit dia lain macam benar.

So cara untuk hilangkan rasa sakit gigi adalah seperti berikut;-
Ayah aku cakap ambil beberapa bunga cengkih dan kunyah.Awww tak sanggup aku.Dahlah kena letak kat gigi yang sakit tu, lepas tu kunyah.Aku cakap kat ayah aku, "tak apalah ayah, kita guna garam je"
Aku pergi dapur ambil garam larutkan dalam air panas lepas tu kumur-kumur.Kau bayangkan lepas berbuka air bukan main sedap lagi...punch tropica tu, tak pasal-pasal hilang terus rasa dia sebab dah timbul rasa garam tu.Cis! tak apa, malam ni time berbuka aku akan minum air tu puas-puas.By by garam.Saya tak sukalah kumur-kumur awak, rasa masin sangat.Eh ada ke garam manis?! 

Okaylah.
aku nak siapkan kerja akaun dulu, assalamualaikum
Selamat Berbuka

2 comments:

  1. Better pergi jumpa dentist sebelum melarat. Kalau lambat jumpa dentist, ntah - ntah tiga - tiga gigi kena cabut. Beware !

    ReplyDelete
  2. tu la, kte takut ni, sakit sgt smpai minum air rasa pedih.

    ReplyDelete